onsdag 30 januari 2013

Så mycket att göra, så lite tid!

Ojoj vad tiden går! Dags för en liten uppdatering kanske. Det händer mycket i mitt lilla liv just nu. Det största är att vi ska bli en till i familjen. Det konstiga är att när man fick reda på detta och verkligen fattade det så fick man helt plötsligt väldigt mycket att göra. Planeras och röjas och skapa och köpa. Vi har bott i vår 3:a i snart 6 år och det har ju varit bara vi två och våra katter så vi har hunnit bo in oss rejält. Men nu måste vi ju göra plats åt vårt lilla underverk! Så det var bara att ta tag i sopsäckar och kartonger och börja röja så mycket det bara går. Mycket har kastats, till min mans förtjusning, men en hel del har lagts i kartonger för vidare förvaring på vinden. Bebisen får till en början dela rum med dator och annan hobbyutrustning på ena sidan rummet och barndel på andra sidan. Sen är det ju det här med att skapa lite sköna babyprylar och kläder och dylikt. Hittade ett mönster på små ugglor i Hemmet Journal som jag tyckte var så söta. så jag tänkte att om man gör en 4-6 stycken så kan man ju göra en egen sängmobil, sagt och gjort så har jag nu börjat på en uggla. Nu ska den bara monteras också (se bild). Undrar bara huuuur jag ska hinna göra minst 3 till innan det är dags för nedsläpp i slutet på april! Men det löser sig väl. Har även gjort mer än hälften på en babyfilt i Merinoull. Så just nu är det väl inte direkt någon brist på saker att göra i alla fall. Dags att återgå till allt görande =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar