torsdag 18 augusti 2011

Projekt gummiband


Nu har träningsbyxorna fått sig ett ansiktslyft ;-) det är ett par etirel byxor från intersport. De hade bara en stor mudd, utan resår, i midjan som var åt pipsvängen för stor i jämförelse med resten av byxan. Det finns ett snöre som sitter vid höften men trots försök att snöra åt så kasade byxorna när man tränade. Så nu var måttet rågat och jag och mor inhandlade gummiband!
Med lite guidning från mor så fortsatte jag själv. Sprättade upp sömmen mitt bak i mudden, stoppade in gummibandet och passade av det i längden. Sydde sedan en raksöm rätt över gummibandet o sen stoppade jag in det och nålade fast det. Sydde sedan ihop mudden igen och sedan la jag två raksömmar längs med gummibandet. Det var ett jäkla sträckande och givetvis så gick en nål av Men maskinen höll ju så jag är glad ändå. Nu ska jag dra iväg o träna o testa mina ny/gamla byxor :-)
Stort tack till min lilla mor som lär mig sånna här saker som jag alltid kommer ha nytta av! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar