söndag 15 maj 2011

Lost & found!

För väldigt många år sen så köpte jag min första stramaljtavla som jag ville sy. Lite knackigt gick det i början, men snart var man igång :-)
Denna tavla som jag kämpat med i så många år, utan att komma särskilt långt (den är väl halvfärdig nu) , försvann för mig för ca ett halvår sedan. Det enda jag hittade var garnet. Jag letade igenom hela lägenheten inklusive vindsförrådet, men ingen tavla hittades. Ledsen och besviken gav jag upp. Men idag fick den här sagan ett lyckligt slut ;-)
Jag höll på att sortera bland mina garner och flytta dem från en eketorp-fotpall som agrat förvaring till lådor. I fotpallen hade jag en kartong med garner och vad hittar jag när jag lyfter på lådan?? Jo, min tavla!!! Jag gav ifrån mig ett sånt glädjetjut så min stackars sambo blev rädd! ;-)
Så nu kan jag äntligen fortsätta min färd i stramaljens värld =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar